MVO, Diversiteit en Inclusie op LinkedIn Bedrijfspagina, beter vindbaar door je doelgroep
werkzoekenden,tonen meer en meer interesse in de waarden van potentiële werkgevers. in dit artikel lees je waarom en hoe je dit instelt op de LinkedIn Bedrijfspagina, Zelfs belangrijk wanneer je niet op zoek bent naar medewerkers.
Het Belang van MVO, Diversiteit en Inclusie op de LinkedIn Bedrijfspagina
Toekomstige medewerkers zijn nieuwsgierig naar de standpunten van bedrijven met betrekking tot belangrijke kwesties, zoals gelijke kansen, diversiteit, inclusie, werk-privébalans, duurzaamheid, en milieu. LinkedIn biedt bedrijven de mogelijkheid om deze 'commitments' op hun bedrijfspagina te tonen, waardoor ze hun toekomstige medewerkers, klanten en samenwerkingspartners online al kunnen informeren over de waarden die zij te bieden hebben.
Commitments op de Bedrijfspagina: Toon jullie Waarden op LinkedIn
Op de bedrijfspagina van LinkedIn kunnen organisaties een speciale sectie toevoegen genaamd "Commitments". Hier kunnen ze hun waarden benadrukken en relevante informatie delen, zoals rapporten, certificeringen, artikelen en video's. Daarnaast is het mogelijk om een link te plaatsen naar de website van het bedrijf, waar meer uitleg wordt gegeven over de gehanteerde waarden. LinkedIn-gebruikers kunnen zo gemakkelijk de verbintenissen en documentatie van elk bedrijf bekijken om de geloofwaardigheid van hun toekomstige werkgever, klant of samenwerkingspartner te beoordelen.
Deze 'Commitments' worden weergegeven in de "Info"-sectie van de bedrijfspagina. Elk bedrijf kan maximaal vijf beloften op hun bedrijfspagina vermelden, zoals:
Gelijke kansen, diversiteit en inclusie
Carrièregroei en leren
Balans tussen werk en privé
Sociale impact
Duurzaamheid en milieu
Hoe Werkzoekenden, Bedrijven Selecteren op Basis van Commitments
Zodra de commitments zijn ingesteld op de bedrijfspagina, kunnen werkzoekenden specifiek bedrijven selecteren op basis van deze verbintenissen. Ze kunnen de filterfunctie gebruiken om bedrijven te vinden die overeenkomen met hun persoonlijke waarden en prioriteiten bijvoorbeeld duurzaamheid en milieu, actief bijdragen aan vergroening van de aarde.
Maar let op; doe niet aan ‘greenwashing’, want daar prikken mensen doorheen. Een bedrijf dat goede doelen steunt ter vergroening van de aarde, maar waarvan de eigen parkeerplaats volledig geasfalteerd is, is niet geloofwaardig.
Overigens kopen overheden steeds meer Maatschappelijk Verantwoord in (MVI). Via deze link lees je waar je als bedrijf aan moet voldoen om MVO te ondernemen met de overheid.
Indien jullie website nog geen pagina heeft die zich richt op MVO, Diversiteit, Inclusie of duurzaamheid en milieu, of één van de andere beloften, dan is het raadzaam om deze eerst te maken.
Via deze link lees je meer informatie over diversiteit en inclusie voor jullie onderneming.
Diversiteit omvat de verschillen tussen mensen, zoals geslacht, leeftijd, taal, huidskleur, arbeidsbeperking, seksuele geaardheid, religie en culturele achtergrond. Inclusie betekent het omgaan met deze verschillen. Wanneer je inclusief onderneemt, zorgen jullie ervoor dat iedereen, ongeacht de verschillen, kan deelnemen.
Diversiteit en Inclusie: Succesfactoren voor Teams en Bedrijven
Teams die divers en inclusief zijn, zijn bewezen succesvoller. Ze zijn creatiever in het bedenken van oplossingen, hebben een beter begrip van hun klanten, ervaren minder personeelstekorten en dragen bij aan een positiever bedrijfsimago. Het is belangrijk om bij het werven van medewerkers te streven naar diversiteit in brede zin, inclusief diversiteit in leeftijd. Maak geen aannames over de digitale vaardigheden van mensen op basis van hun leeftijd. Het is een misvatting dat mensen die niet zijn opgegroeid in het digitale tijdperk per definitie minder digitaal onderlegd zijn!
Het is ook vermeldenswaardig dat de overheid speciale subsidies en tegemoetkomingen biedt aan bedrijven die bepaalde werknemers in dienst nemen. Via deze link lees je meer informatie over subsidie en tegemoetkomingen vanuit de overheid.
Genderinclusieve Taal: Een Stap naar Een Meer Inclusieve Website
Helaas vergeten veel bedrijven om de taal op hun website aan te passen zodat zij ook daar diversiteit en inclusie bevorderen. Een voorbeeld hiervan is het gebruik van genderneutrale taal in teksten. De Nederlandse taal verwijst bij zelfstandige naamwoorden nagenoeg altijd naar de mannelijke vorm, waardoor 'zijn', 'hij', 'hem', 'ie', etc. wordt gebruikt.
Door het gebruik van deze mannelijke verwijzing sluit je alle andere vormen van gender uit, dat is niet gewenst. Ons brein denkt bij het lezen van 'hij', automatisch aan een man, daardoor is er al direct sprake van framing bias.
Bouw een Sterke Online Identiteit: Maak de LinkedIn Bedrijfspagina MVO
Het is belangrijk om bewust te zijn van deze keuzes en te streven naar inclusiviteit in de communicatie, zowel op LinkedIn als op jullie website. Door MVO in te stellen op de LinkedIn bedrijfspagina en deze waarden ook op jullie website te integreren, creëer je een krachtige boodschap die potentiële medewerkers, klanten en samenwerkingspartners aantrekt en jullie bedrijf onderscheidt als een voorstander van gelijke kansen en een inclusieve werkcultuur.
Via deze link zie je hoe het ingevulde MVO gedeelte op de LinkedIn Bedrijfspagina eruit ziet. Bij het tabblad ‘INFO’ scrol je naar beneden tot je ‘Beloften’ ziet staan.
Hulp nodig bij je LinkedIn Marketing? Neem contact op voor de mogelijkheden.
LinkedIn Marketing - Training en Advies
Spreker op Business Events