Doet jouw salesteam nog te weinig met LinkedIn? Wil je dat jouw salesmanagers meer leads en verkoop genereren? Dan is een effectieve social selling training onmisbaar. Wellicht posten ze soms iets, liken ze af en toe een bericht, maar daar blijft het dan bij. Jammer, want LinkedIn is HET platform voor zakelijk succes!

 

Social selling training:

 

1. Professionele profielen die indruk maken

Leer hoe je LinkedIn-profielen optimaal inricht voor een professionele uitstraling en het versterken van je merkidentiteit. Een goed ingericht profiel is de eerste indruk die potentiële klanten van jou en het bedrijf krijgen. Door aandacht te besteden aan de presentatie van je profiel vergroot je de kans dat je doelgroep zich met jou wil verbinden. Een professioneel profiel is de basis van de social selling strategie.

 

2. Contentstrategie die vertrouwen opbouwt

Ontwikkel een contentstrategie die vertrouwen opbouwt, relaties versterkt en leads aantrekt met waardevolle en boeiende content. Content is de motor achter een succesvolle social selling strategie. Door regelmatig waardevolle content te plaatsen, laat je zien dat je kennis en expertise hebt binnen jouw vakgebied. Dit helpt niet alleen bij het creëren van vertrouwen, maar maakt ook dat potentiële klanten jou als autoriteit zien. Tijdens de training leer je hoe je moeiteloos contentonderwerpen maakt en daarmee nooit meer twijfelt over wat je moet posten.

 

3. Netwerken dat resultaten oplevert

Ontdek hoe je actief en succesvol netwerkt op LinkedIn. Hoe je waarde toevoegt aan gesprekken om klanten aan te trekken in plaats van ‘de verkoper uit te hangen’. Social selling draait niet alleen om het plaatsen van content, maar ook om het opbouwen van waardevolle relaties. Door actief deel te nemen aan relevante gesprekken, vergroot je je netwerk. Je komt sneller in contact met de juiste beslissers. Je vergroot niet alleen je zichtbaarheid, maar ook je kansen op het genereren van leads.

 

Voordelen social selling Training:

Diepgaande platformkennis

Leer alles over het LinkedIn-platform en het algoritme om jouw strategie te optimaliseren. Begrip van hoe het platform werkt is essentieel om er het maximale uit te halen. Door de ins en outs van het LinkedIn-algoritme te begrijpen, kun je jouw social selling strategie afstemmen op de behoeften van jouw doelgroep en de meest effectieve resultaten behalen.

 

Opbouwen van online vertrouwen

Leer hoe je online vertrouwen opbouwt bij je doelgroep door middel van waardevolle content en doelgericht netwerken (Know-Like-Trust). Vertrouwen is een essentieel onderdeel van het koopproces. Door te laten zien dat je betrouwbaar bent en dat je waarde toevoegt aan je potentiële klanten, vergroot je de kans dat ze voor jou kiezen wanneer ze klaar zijn om een aankoop te doen. Word de Thought Leader in jouw vakgebied.

 

Waardevolle relaties en verhoging van de sales

Leer hoe je met de zoekfunctie gericht naar prospects zoek. De inzet van Boolean Search. Hoe je relaties vanuit je 2e graads netwerk omzet in waardevolle 1e graads connecties. Actief werken aan het opbouwen van relaties en het leveren van waarde aan je doelgroep, daarmee vergroot je niet alleen het vertrouwen, maar ook de kans dat ze voor jouw product of dienst kiezen.

 

Praktijkgerichte ervaring

In 2023 en 2024 ontving ik de LinkedIn Top Voice Badge Social Selling. Inmiddels heb ik al vele bedrijven, teams en ondernemers geholpen met een social selling strategie. Zelfs in de USA heb ik sessies verzorgd over LinkedIn Social Selling. Profiteer dus van mijn ervaring om social selling effectief in te zetten en resultaten te behalen.


 
 

Deze training is voor:

  • Salesteams

  • Salesmanagers

  • Marketeers

  • Ondernemers

  • CEO’s


Profielcheck

LinkedIn profielen worden vooraf door mij gecheckt, en voorbeelden met onderbouwing komen terug in de training, zodat je ziet wat wel en niet werkt. Vooraf is er een uitgebreide intake met de opdrachtgever zodat de training geheel op maat is voor jullie organisatie.

 

Start nu, en laat klanten naar jou komen!

Word een expert in verkopen zonder te verkopen! Deze training helpt je om moeiteloos klanten aan te trekken en ze om te zetten in succesvolle verkopen. Leer hoe je met een social selling strategie jouw LinkedIn-profiel professioneel neerzet, waardevolle content plaatst en sterke relaties opbouwt.

TARIEF per dagdeel

  • Groep van 2 - 3 personen 637,- excl BTW, per persoon, per dagdeel

  • Groep van 4 – 6 personen 587,-- excl BTW, per persoon, per dagdeel

  • Groep van 7 – 15 personen 537,-- excl BTW, per persoon, per dagdeel

DETAILS VAN DE LINKEDIN social selling TRAINING:

  • De training vindt plaats bij jou op kantoor, of op locatie in Uden

  • Om deel te nemen is een goedwerkende laptop noodzakelijk

  • Datum in overleg

  • Vooraf vindt er een intake plaats per e-mail e/o telefonisch

  • Op de trainingen zijn de algemene voorwaarden van toepassing


Mieke is een professional op het gebied van LinkedIn en heeft een schat aan ervaring op dit gebied. Zij heeft ons een, op ons bedrijf aangepaste, LinkedIn training gegeven met als doel onze LinkedIn activiteit verder te professionaliseren. Met name haar enthousiaste manier van presenteren en haar hands-on approach sprak ons enorm aan. Met haar hulp hebben wij onze LinkedIn profielen kunnen upgraden en hebben we geleerd hoe we LinkedIn op de juiste manier kunnen inzetten en hoe we met behulp van dit medium ons eigen netwerk en dat van Rösler Benelux verder kunnen uitbouwen.
— G. NIJHOF | ROSLER BENELUX BV
Een maatwerktraining Linkedin gevolgd bij Mieke. En maatwerk was het! Echt top hoe ze zich heeft verdiept in de bedrijven en de profielen van de belangrijke schakelpersonen van de Berghege Heerkens Bouwgroep. Daardoor kan ik meteen met alle verbeterpunten aan de slag. Naast dat ik de training inhoudelijk heel sterk vond, was het ook gewoon heel leuk om met een andere vakvrouw ideeën over strategie en communicatie uit te wisselen. Wat mij betreft een enorme aanrader!
— I. BAKKER | BERGHEGE HEERKENS BOUWGROEP BV
Mieke heeft ons efficiënt naar een volgend level van LinkedIn gebruiker gebracht. Ze heeft enorm veel kennis en weet dat te vertalen naar praktisch gebruik voor het betreffende doel
— B. VAN DER WIELEN | WDL CORPORATE FINANCE