Social Media Contenttips voor de Technische Industrie
De technische sector is een interessante industrie die ongelooflijk leuke content kan posten op LinkedIn, maar ik zie ook dat veel bedrijven hierin kansen laten liggen. In dit artikel lees je 10 tips voor bedrijven in de sector van industriele robotsystemen, vendor managed inventory, semiconductor en lasersnijden te helpen met het creëren van effectieve en boeiende content voor LinkedIn en social media. Lees verder om te ontdekken hoe je met contentmarketing zichtbaar wordt bij een groot publiek en je kunt onderscheiden van de concurrent.
In dit artikel heb ik (met toestemming) gebruik gemaakt van afbeeldingen van onderstaande bedrijven, dank daarvoor:
CNC oplossingen
CNC oplossingen: Schrijf een bericht over hoe jullie CNC oplossingen de precisie en efficiëntie van het productieproces van de klant kunnen verbeteren. Voeg bijvoorbeeld foto's toe van complexe onderdelen die zijn gefreesd met behulp van jullie CNC machines.
Laat zien hoe jullie oplossing, hun productieproces kan stroomlijnen en tijd en geld bespaart. Hoe ‘eenvoudiger’ de uitleg, hoe meer mensen engagen met je social media bericht. Vervolgens kun je in dat bericht verwijzen naar een artikel dat je eerder op LinkedIn geplaatst hebt, waarin je bijvoorbeeld dieper op het onderwerp ingaat. Een artikel op LinkedIn kun je vergelijken met een blog op de website.
Freesmachines
Freesmachines: Post een bericht over hoe jullie freesmachines helpen om sneller en nauwkeuriger te werken dan conventionele technieken. Laat zien hoe jullie freesmachines complexe vormen en patronen kunnen maken, en hoe dit de creativiteit en flexibiliteit van de klant kan vergroten.
Voeg bijvoorbeeld een video toe van een CNC-frees die een gedetailleerd ontwerp produceert. Leg het proces in eenvoudige stappen op video uit, laat een medewerker vertellen omdat je daarmee de geloofwaardigheid vergroot, je maakt het menselijk en daardoor toegankelijk. Je trekt daardoor ook nog eens makkelijker nieuwe medewerkers aan.
Verspanen
Verspanen: Schrijf een bericht over hoe jullie verspanende oplossingen de nauwkeurigheid van het productieproces verbeteren en de cyclustijden verkorten. Laat zien hoe jullie oplossingen helpen om betere en meer uniforme onderdelen te maken, wat leidt tot betere prestaties van het eindproduct.
Voeg foto's toe van onderdelen die zijn gemaakt met behulp van jullie verspanende oplossingen en welke mensen in de organisatie daaraan gewerkt hebben.
Let op dat je geen foto’s of video’s post met gevoelige informatie, want de AI systemen van social media kanalen zijn in staat om ALLES wat te zien is op de foto/video, te detecteren in milliseconden.
Industriële robotsystemen
Industriële robotsystemen: Schrijf over de voordelen van industriële robotsystemen, zoals verhoogde efficiëntie en productiviteit. Leg uit hoe jullie bedrijf hierbij kan helpen en welke oplossingen en diensten jullie bieden om dit proces te automatiseren.
Geef concrete voorbeelden en plaats een shortvideo van de industriële robots in actie. Veruit de meeste LinkedInners zijn smartphone kijker, maak je shortvideo dus verticaal. Liefst ook met mensen in beeld, want daarmee vergroot je het bereik van je video.
Enkele voorbeelden van robots in actie:
Pick-and-place robots: producten oppakken en verplaatsen
Lasrobots: geautomatiseerd lassen in de metaalindustrie
Verpakkingsrobots: producten verpakken en stapelen
Montagerobots: onderdelen van producten in elkaar zetten
Collaboratieve robots (cobots): robots die samenwerken met mensen in dezelfde omgeving
Schilderrobots: automatisch spuiten van verf op voertuigen/producten
Robotarmen: assisteren bij zware werkzaamheden
Reinigingsrobots: het schoonmaken van grote oppervlakken, zoals in de voedselproductie
Medische robots: bij operaties, om precieze handelingen uit te voeren of te helpen bij de diagnose van ziektes
Oogstrobots: in de landbouw, bijvoorbeeld voor het plukken van groenten en fruit
Geautomatiseerd lassen en - assembleren
Geautomatiseerd lassen en - assembleren: maak een bericht over hoe jullie geautomatiseerde oplossingen helpen om de kwaliteit en productiviteit van het las- en assemblageproces te verbeteren. Laat zien hoe jullie oplossingen repetitief werk automatiseren en hoe dit leidt tot minder fouten en minder verspilling.
Voeg bijvoorbeeld een video toe van een robot die onderdelen assembleert. Ga er niet vanuit dat iedereen dit direct begrijpt, leg dus gerust in een aantal video’s uit HOE het werkt, zodat andere LinkedInners jullie makkelijker kunnen aanbevelen in hun netwerk.
Robotlassen en cobots
Robotlassen en cobots: Schrijf een bericht over hoe jullie robotlasoplossingen en cobots helpen om de efficiëntie en veiligheid van het lassen te verbeteren. Laat zien hoe jullie oplossingen zorgen voor minder menselijke fouten en minder risico's op letsel. Hoe werkt mens en robot samen?
Voeg bijvoorbeeld foto's toe van gelaste onderdelen die zijn gemaakt met behulp van jullie oplossingen. Een voor- en na foto van de werkplek is wat LinkedInners altijd interessant vinden om te zien.
Robotlassen en video: Maak gebruik van het ‘satisfying’ video principe. Mensen worden rustig wanneer ze naar zulke video’s kijken, het aantal views zal stijgen. Satisfying video is een bekend begrip onder GenZ
.
Maak gebruik van het satisfying video principe want daarmee zal het aantal views stijgen
3D meetmachines
Maak een bericht over hoe jullie 3D meetmachines helpen om de nauwkeurigheid en consistentie van het meten te verbeteren. Laat zien hoe jullie oplossingen in staat zijn om snel en nauwkeurig complexe geometrieën te meten en hoe dit kan helpen bij kwaliteitscontrole.
Voeg bijvoorbeeld foto's toe van onderdelen die zijn gemeten met behulp van jullie 3D meetmachines. Interview bijvoorbeeld een klant welke voordelen het voor hem/haar heeft opgeleverd. Een foto met klant is wat het voor LinkedInners een geloofwaardig verhaal maakt.
Vendor Managed Inventory
Vendor Managed Inventory (VMI is een supply chain-managementtechniek waarbij de leverancier verantwoordelijk is voor het beheer van de voorraad van de klant. Op deze manier wordt de efficiëntie van het supply chain management verhoogd en kunnen kosten worden bespaard, omdat er minder voorraadoverschotten en tekorten ontstaan).
Schrijf over de voordelen van Vendor Managed Inventory voor de klant, zoals lagere kosten en minder administratief werk. Leg uit hoe jullie bedrijf hierbij helpt en welke oplossingen en diensten jullie bieden om dit proces te stroomlijnen.
Geef concrete voorbeelden van bedrijven die al gebruik maken van jullie diensten en de resultaten die zij behaalden. Plaats een foto of video van het VMI-proces ‘in actie’, zodat de doelgroep zich een beeld kan vormen van hoe het werkt. Vertel niet dat je de beste bent, laat het zien!
Semiconductor
Schrijf over de belangrijke rol die jullie bedrijf speelt in de semiconductor-industrie. Leg uit wat semiconductor is want niet iedereen op LinkedIn begrijpt dat. Leg vervolgens uit hoe jullie producten en diensten de productieprocessen van deze industrie verbeteren en wat de voordelen zijn voor klanten. Geef concrete voorbeelden in foto of video van de productieprocessen in de semiconductor-industrie, zodat de doelgroep zich een beeld kan vormen van hoe het werkt.
Een korte video (shortvideo) van 30-50 seconden is vaak al genoeg, je hoeft geen complete bedrijfsvideo te maken. Wil je meer vrouwelijke medewerkers aantrekken, laat ze vertellen waarom het interessant is om bij jullie te werken en welke doorgroeimogelijkheden er zijn.
Lasersnijmachines en 3D lasersnijders
Lasersnijmachines en 3D lasersnijders: Schrijf over de voordelen van lasersnijden ten opzichte van andere snijmethodes, zoals hogere precisie en snelheid. Geef concrete voorbeelden van de verschillende vormen van lasersnijden, zonder al te technisch te zijn.
Iedere week kun je een andere vorm van lasersnijden laten zien, als een vast wekelijks item. Daardoor kan de doelgroep zich een beter beeld vormen van de mogelijkheden en werken jullie aan het opbouwen van een (online) vertrouwensband (Know-Like-Trust). Via deze link lees je meer over Know-Like-Trust.
Hulp nodig bij je LinkedIn Marketing? Neem contact op voor de mogelijkheden.
LinkedIn Marketing - Training en Advies
Spreker op Business Events