Hoe start je met LinkedIn Audio?

 

LinkedIn Audio start je via je smartphone of via desktop. door het aanmaken van een evenement. Via desktop heb je net iets meer mogelijkheden dan via de smartphone, namelijk het toevoegen van sprekers. Op 2-6-2022 was ik de allereerste in Nederland die toegang kreeg en direct een LinkedIn Audio uitzending startte.

Wat is LinkedIn Audio Events?


LinkedIn Audio Events is de copycat van Clubhouse. Zie het als een soort podcast, maar dan met live publiek, dat mee kan doen met het gesprek. Via deze link lees je meer over wat LinkedIn Audio je oplevert en hoe het stap voor stap werkt. In deze blog ga ik in op de stappen die je zet om überhaupt een LinkedIn Audio Event aan te maken.

NOTE: vanaf september 2022 start ik als LinkedIn Bèta tester voor Bedrijfspagina’s waarvoor ook Audio Events uitgerold wordt. Volg de bedrijfspagina van Social Monday om als eerste op de hoogte te zijn van Audio Events voor Bedrijfspagina’s. Social Monday is één van de 70 (!) Bedrijfspagina’s wereldwijd, die aan het LinkedIn Bèta Testing team mag deelnemen. Via deze link volg je Social Monday op LinkedIn.


 
 

Waar start je met het aanmaken van een LinkedIn Audio Event?

Een LinkedIn Audio Event start je zoals je dat doet bij een gewoon evenement (op de homepage aan de linkerzijde). Echter bij de optie tot het soort evenement, kies je voor de optie Audio Evenement. Zie je de Audio optie er niet bij staan, dan helpt het om je gewone LinkedIn Profiel om te zetten naar een Creator profiel. Via deze link lees je meer over Creator Profielen.

Kies bij het maken van een evenement voor de optie ‘audio evenement’

 

Mijn tip: Zorg dat je vooraf een omslagfoto klaar hebt staan die je toevoegt aan je evenement. Zo valt het evenement met banner beter op bij je doelgroep.

 
 

Hoe voeg je sprekers toe aan je LinkedIn Audio Event?

Wanneer je vanaf desktop je Audio Evenement aanmaakt, dan krijg je de mogelijkheid om sprekers toe te voegen. Die mogelijkheid krijg je via de smartphone niet! Zie onderstaande afbeelding hoe dat er op desktop uitziet.

 
 

Hoe breng je je volgers/connecties op de hoogte?

Zodra je het Audio Evenement hebt aangemaakt, kun je het als een bericht plaatsen. Je kunt ook direct starten met het uitnodigen van LinkedInners. Nodig gericht uit en spam niet.


ben duidelijk in wat een luisteraar kan verwachten van het audio evenement



Hoe start je zelf (als gastvrouw/gastheer) de uitzending?

Zodra je wilt starten met de uitzending, ga je naar je evenement en klik je op ‘deelnemen’. Via onderstaande screenshots zie je hoe dat eruit ziet. De teller telt af, maar je kunt ook al eerder starten zodra je op ‘uitzenden’ klikt. Let er wel op dat je microfoon open staat zodra je de uitzending start, of laat deze bewust dicht. Dit is de microfoon waarmee het publiek jou hoort.

 
 

Hoe laat je anderen aan het woord?

Wanneer je anderen wilt laten spreken, dan kun jij dat als gastvrouw/heer, niet actief inzetten, er is geen knop om mensen op het podium uit te nodigen. Je moet dus mensen aanmoedigen om hun hand op te steken om op het podium te komen. Ik hoop dat LinkedIn dit nog gaat optimaliseren.

Mijn tip: betrek het publiek er actief bij, vaak moeten luisteraars even over een drempel heen. Ze durven niet goed of weten niet precies hoe het werkt. Eenmaal op het podium vinden ze het interessant, leerzaam en leuk.

 
 

Dank aan Erik Eerhart, Sanaz van Elven, Roland Kahn en Daan Stots voor jullie deelname aan het sprekerspodium tijdens dit allereerste Audio Event van Nederland!

Inmiddels groeit het publiek en weten meer en meer ondernemers mijn Audio Uitzendingen te vinden. De uitzending is iedere maandagochtend om 9.00 - 9.20 uur, en te beluistern vanaf smartphone of desktop.

 
 



Wat zijn de nadelen van LinkedIn Audio?

De Audio Events zijn nog niet goed te vinden, en daardoor trek je minder publiek aan. LinkedIn kan dus het beste de Events goed gaan boosten met haar algoritme, beter zichtbaar op ieders tijdlijn. Maar…. binnenkort komt er een update waarmee de Audio Uitzendingen een prominente plek krijgen en daardoor beter vindbaar zijn voor iedereen.



Mijn tip: LinkedIn Audio Events zijn binnenkort zichtbaar onder het kopje ‘mijn netwerk’. Daar tref je dan een overzicht van alle Audio Events.



Wat zijn de voordelen van LinkedIn Audio?

Uit ervaring weet ik dat Audio enorm krachtig is en makkelijk leidt tot leads en opdrachten. Op een zakelijk platform als LinkedIn zit je precies bij de juiste doelgroep en kunnen mensen niet anoniem door het leven. Sneller een lead, sneller contact, sneller zakelijk succes.

Na afloop zie je bij het kopje ‘netwerken’ een overzicht van de mensen die aanwezig waren, of interesse hadden. Je kunt bijvoorbeeld op een later tijdstip met hen contact opnemen.

 
 

Lees zeker ook de blog via deze link waarin ik meer uitleg geef over LinkedIn Audio Events.


Hulp nodig bij je LinkedIn Marketing? Neem contact op voor de mogelijkheden.

  • LinkedIn Marketing - Training en Advies

  • Spreker op Business Events


Je las een blog van Social Monday

Interesse in een LinkedIn training? Neem contact op voor de mogelijkheden en stuur een mail naar info@socialmonday.nl.