Hoe voeg je een leadformulier toe aan de LinkedIn Bedrijfspagina?

 

Met een LinkedIn Bedrijfspagina leads genereren doe je door eerst het leadformulier toe te voegen aan de LinkedIn Bedrijfspagina. Een leadformulier heeft als voordeel dat bezoekers direct vanuit de LinkedIn Bedrijfspagina in een paar kliks hun gegevens achterlaten. Deze gegevens worden door LinkedIn, vanuit het LinkedIn profiel opgehaald en rechtstreeks in het leadformulier geplaatst.

Hoe koppel je het leadformulier aan de LinkedIn Bedrijfspagina?


Het leadformulier koppel je met de volgende stappen aan de LinkedIn Bedrijfspagina.
Ga naar de bedrijfspagina en tik aan de linkerzijde op ‘verzamel leads door een leadformulier toe te voegen aan uw pagina’, of klik op ‘Pagina Bewerken’.

Er verschijnt nu een pop-up in beeld, met de vraag; Voeg een leadformulier toe om leads te verzamelen te downloaden. Zet het schuifje op groen want daarmee activeer je deze functie.

NB: Je hebt geen betaald account nodig voor deze functie. Wel moet je ‘superbeheerder/beheerder’ zijn van de bedrijfspagina.

breng sales- directie- en marketingteams op de hoogte van het leadformulier en regel opvolging van de leads

 

Mijn tip: Breng sales-, directie- en marketingteams op de hoogte van het leadformulier op de LinkedIn Bedrijfspagina en de mogelijkheid tot het genereren van leads, zodat zij deze leads ook op kunnen volgen. Intern is het aan te bevelen om dit in het verkoopproces mee te nemen, wie volgt wat op, waarom, en binnen hoeveel tijd moet de opvolging gebeuren.

 
 

Wanneer het schuifje op groen staat, opent er een ander formulier dat je invult. Hierin wordt er o.a. gevraagd naar een call to action en naar het invullen van een kopregel.

Vul de call to action in, kies uit:

  • Contact opnemen met sales

  • Gratis demo aanvragen

  • Gratis proeflidmaatschap starten

Kun je de Call To Action tekst zelf aanpassen?

Nee, dit is nog niet mogelijk. Er is helaas niet veel keus in de CTA, je kunt de CTA (nog) niet customizen. Ik verwacht hier overigens in de toekomst updates, waarin dit wellicht wel mogelijk is. Nu zijn de CTA’s voornamelijk gericht op grotere organisaties en minder geschikt voor zzp’rs.

Waarom moet je een url naar je privicay beleid toevoegen?

Plaats vervolgens de url naar je privacybeleid, dit is een verplicht veld. Heb je geen privacy beleid, regel dit dan want volgens de wet is de AVG verplicht voor alle bedrijven die persoonsgegevens verwerken. Door leads te genereren via het LinkedIn Leadformulier, verzamel je persoonlijke gegevens. Wil je meer weten over AVG, volg dan Kenneth Sleijpen op LinkedIn, wij kennen elkaar via Clubhouse (zodra LinkedIn haar Audio Rooms uitrolt, doen wij samen een room op LinkedIn).

 
 

Hoe personaliseer je het leadformulier op de LinkedIn Bedrijfspagina?


Het leadformulier op de LinkedIn Bedrijfspagina personaliseer je via de kopregel en de hoofdtekst. Zowel de kopregel als de hoofdtekst zijn verplichte invulvelden. De koptekst is bedoeld als ‘trigger’, maak hiermee direct duidelijk wat inschrijvers kunnen verwachten (mensen hebben online weinig geduld, dus get to the point). Je hebt overigens slechts 50 tekens tot je beschikking.


Hoe trigger je prospects tot inschrijving van het leadformulier?


Prospects zijn bereid om hun gegevens via het leadsformulier achter te laten wanneer zij vooraf het vertrouwen hebben. Ben dus duidelijk wat zij kunnen verwachten nadat zij zich via het leadformulier aanmelden, dat doe je via de hoofdtekst.

ben duidelijk in wat een prospect na inschrijving van het LinkedIn Leadformulier kan verwachten


Wat plaats je bij de hoofdtekst?

De hoofdtekst is een extra tekst waarmee je gerichter informatie geeft. Kaart bijvoorbeeld een pijnpunt aan van je doelgroep waarin zij zich herkennen en wat zij kunnen verwachten wanneer zij hun gegevens achterlaten. In de hoofdtekst heb je 200 tekens tot je beschikking.

 
 

Hoe ziet het leadformulier er voor de bezoeker van de bedrijfspagina uit?

Check vervolgens eerst hoe het leadformulier er voor de bezoeker van de LinkedIn Bedrijfspagina uitziet. Dat doe je door in het invulveld iets naar beneden te scrollen totdat je het voorbeeld tegenkomt. Vraag jezelf af of dit is wat bezoekers aanzet tot het invullen van het leadformulier.

Mijn tip: betrek vooraf de salesafdeling erbij want sales medewerkers weten vaak goed te verwoorden waarmee je de doelgroep triggert of aanzet tot actie.

Is het voorbeeld naar wens, tik dan op Opslaan/Gereed.

 
 

Hoe werkt het invullen van het LinkedIn leadformulier voor prospects?


Wanneer prospects de LinkedIn Bedrijfspagina bezoeken dan zien zij bovenstaande weergave van het leadformulier. Als voorbeeld voor deze blog heb ik op mijn eigen bedrijfspagina (Social Monday) gekozen voor de button ‘contact opnemen met sales’. Klikken bezoekers op deze CTA, dan verschijnt er een pop-up dat voor een groot deel al ingevuld is door LinkedIn. Via deze link zie je hoe dit eruit ziet op de LinkedIn Bedrijfspagina van Social Monday.

LinkedIn verzamelt voor jou onderstaande gegevens vanuit het profiel van deze persoon.

  • E-mail adres

  • Bedrijfsnaam

  • Achternaam

  • Voornaam

 
 

Bovenin het veld zie je de volgende tekst verschijnen:

‘We zullen deze gegevens naar Social Monday versturen, waarna ze onderhevig zijn aan het privacybeleid van het bedrijf.’

 

Vink het hokje aan zodat je daarmee toestemming geeft aan het bedrijf om contact met jou op te nemen.

Je contactgegevens worden vervolgens verzonden naar social Monday.

Het toevoegen van het leadformulier is een extra reden om een LinkedIn Bedrijfspagina te hebben. Via deze link lees je meer over LinkedIn Bedrijfspagina’s.

 

Waar staat het overzicht van de inschrijvingen voor het leadformulier?

Het overzicht van de nieuwe leads staan vermeld op de homepage van je pagina aan de linker zijde bij het onderdeel ‘leads’, of ga via ‘Statistieken’ naar het leadoverzicht.

 
 

 
 

Vervolgens klik je op het downloadicoontje en het bestand wordt als xl bestand weergegeven met naam achternaam, mailadres, bedrijfsnaam, etc. In dit voorbeeld zie je dat ik mezelf heb ingeschreven via het leadformulier op mijn eigen LinkedIn Bedrijfspagina.

Wat zijn de nadelen voor het genereren van leads via de LinkedIn Bedrijfspagina?

Op dit moment zitten er een aantal nadelen aan het genereren van leads, want helaas is het nog niet mogelijk dat je een melding krijgt zodra prospects het leadformulier ingevuld hebben, hier verwacht ik nog wel een update in waarbij dat wel mogelijk is.

Leads zijn (slechts) 90 dagen beschikbaar nadat ze zijn verzonden, maak er een gewoonte van om regelmatig je leadinschrijvingen te checken op de LinkedIn Bedrijfspagina.

 
 

Hoe wijzig je het leadformulier op de LinkedIn Bedrijfspagina?

Wil je de call to action of de hoofdtekst van het leadformulier aanpassen, klik dan op Pagina Bewerken op de LinkedIn Bedrijfspagina.

Ga vervolgens naar ‘leads’ en dan naar leadformulier, hier pas je ook de overige gegevens van het leadformulier aan.

Hulp nodig bij je LinkedIn Marketing? Neem contact op voor de mogelijkheden.

  • LinkedIn Marketing - Training en Advies

  • Spreker op Business Events


Je las een blog van Social Monday

Interesse in een LinkedIn training? Neem contact op voor de mogelijkheden en stuur een mail naar info@socialmonday.nl.