Nieuwsbrieven met de LinkedIn Bedrijfspagina (2023)
LinkedIn nieuwsbrieven vanuit de Bedrijfspagina krijgen voorrang in de zoekmachine van LinkedIn! Het bedrijf is daardoor beter vindbaar en zichtbaar. LinkedIn nieuwsbrieven vanuit de Bedrijfspagina, dragen bij aan de geloofwaardigheid van het bedrijf en het verstevigen van de relatie met volgers en klanten.
De belangrijkste nieuwsbrief functie die niet veel LinkedInners kennen
De belangrijkste nieuwsbrief functie die niet veel LinkedInners kennen, is de automatische volgknop implementeren op de website! Ik start dit artikel dus met het einde omdat dit een onmisbaar onderdeel is. De abonneer button implementeer je op de website en daarmee groeit het aantal abonnees op de nieuwsbrief razend snel.
Ga naar de nieuwsbrief van de bedrijfspagina, klik op de button ‘Delen’, er verschijnt nu een pop up. Klik op URL-opties, en vervolgens zie je onderstaande afbeelding. Implementeer de codes vervolgens op de website.
Het is ook mogelijk om deze code met de nieuwsbrief vanuit je persoonlijk profiel te implementeren. Herhaal daarvoor dezelfde stappen.
Hoe start je met de nieuwsbrief voor de Bedrijfspagina?
Start vanaf hier met het installeren van de nieuwsbrief voor bedrijfspagina’s. Ben je beheerder van de bedrijfspagina, start dan vanuit de bedrijfspagina en klik op Nieuwsbrief+ en je ziet vervolgens een pop-up. Start hier met het maken van de nieuwsbrief Sectie.
Wat heb je nodig bij het starten van een nieuwsbrief voor de Bedrijfspagina?
Voor het starten van de nieuwsbrief Bedrijfspagina, heb je een logo/beeldmerk nodig en een pakkende naam voor de nieuwsbrief. Denk daar vooraf goed over na. Wat willen jullie vertellen, wat wil je bereiken, wat is je doel?
Voeg een afbeelding of logo toe voor de nieuwsbrief om de interactie te vergroten, de aanbevolen afbeeldingsgrootte is 300 x 300 pixels.
Volgers van jullie pagina worden uitgenodigd om zich te abonneren zodra je de eerste publicatie doet.
LinkedIn laat het netwerk van de Bedrijfspagina weten wanneer je het eerste nummer van de nieuwsbrief publiceert en nodigt nieuwe volgers uit om deze te volgen. Let dus op, op welk tijdstip je de allereerste nieuwsbrief publiceert. Doe dat op een strategisch tijdstip, wanneer mensen online zijn.
Druk op Gereed en je hebt je sectie gemaakt om met de eerste nieuwsbrief te starten. Je ziet dan volgende afbeelding. Je hebt nu 2 opties:
1. Je start de 1e nieuwsbrief op een later tijdstip
2. Of direct starten met het maken van de nieuwsbrief
Wil je op een later tijdstip starten, klik dan onderstaande afbeelding weg. De sectie Nieuwsbrief blijft bewaard op de Bedrijfspagina, zie volgende afbeelding.
Waar staat de nieuwsbrief op de Bedrijfspagina?
De nieuwsbrief wordt automatisch uitgelicht op de Bedrijfspagina, zodat bezoekers van de Bedrijfspagina deze eenvoudig kunnen vinden.
Bezoekers van de bedrijfspagina zien ook nog eens direct dat zij zich kunnen abonneren op de nieuwsbrief. Zie volgende afbeelding.
Hoe start je op een later tijdstip met de nieuwsbrief Bedrijfspagina?
Op een later tijdstip starten met de eerste nieuwsbrief Bedrijfspagina, ga dan naar de bedrijfspagina en tik op de sectie Nieuwsbrief, zie volgende afbeelding. Ik raad je aan om de 1e nieuwsbrief op een tijdstip te posten wanneer de meeste volgers op LinkedIn aanwezig zijn, want dan heb je kans dat LinkedInners zich sneller inschrijven.
LinkedIn Nieuwsbrieven krijgen voorrang in de linkedin zoekmachine
Belangrijk dat de inhoud van die eerste nieuwsbrief enorm waardevol is zodat mensen zich ook daadwerkelijk graag inschrijven. Er moet voor hen een goede reden zijn, aantrekkelijk, pakkende kopregel en inhoudelijk sterk.
De opmaak van nieuwsbrief Bedrijfspagina
De opmaak voor nieuwsbrief Bedrijfspagina geeft je verschillende mogelijkheden. Start met de kopregel. De kopregel is de titel van je nieuwsbrief (met daarin het belangrijkste woord waar de nieuwsbrief over gaat, tevens zoekwoord), een korte omschrijving, deze schrijf je in H1.
Google indexeert de LinkedIn nieuwsbrieven
Vervolgens schrijf je de tussentitels in H2 en de gewone tekst in basis. Bij de tussentitels kun je de belangrijkste zoekwoorden nogmaals plaatsen. Het is dus zinvol om SEO-proof te schrijven voor de vindbaarheid binnen de zoekmachine van LinkedIn.
Tools die je toe kunt voegen aan je artikelen zijn:
Foto's
Video's die in de nieuwsbrief zelf afgespeeld worden
Embeded podcast episodes
Links naar andere artikelen of website
Quotes
1. Linkbuilding: LinkedIn nieuwsbrieven staan URL’s in de teksten toe. Dit kunnen linkjes zijn naar bestaande pagina’s op jullie website, of speciale landingspagina’s. Dit is natuurlijk zeer interessant om meer traffic te genereren naar de website, en zo hoger te ranken in Google.
2. Betrokkenheid met je netwerk: Voeg in de tekst mentions toe, oftewel tag anderen in de nieuwsbrief m.b.v. het apenstaartje (@naam). De getagte persoon krijgt daar een melding van. Voeg afbeeldingen toe, werk met alinea’s, zodat de tekst prettig leesbaar en scanbaar is. Via deze link lees je meer over mentions en tags op LinkedIn.
Nadelen LinkedIn nieuwsbrief Bedrijfspagina
De nieuwsbrief Bedrijfspagina heeft een aantal nadelen:
Je kunt geen overzicht downloaden van de abonnees.
Stopt LinkedIn met nieuwsbrieven, dan ben je vrijwel zeker je content kwijt.
Analytics die je bij iedere nieuwsbrief kunt inzien, zijn nog vrij summier.
Voordelen LinkedIn nieuwsbrief Bedrijfspagina
De nieuwsbrief Bedrijfspagina heeft een aantal voordelen:
Beter vindbaar in de zoekresultaten van LinkedIn, nieuwsbrieven staan namelijk bovenin de hits, de resultaten. Zie onderstaande afbeelding bij een nieuwsbrief vanuit een Persoonlijk Profiel.
Google indexeert de nieuwsbrieven, dus ook beter vindbaar in de zoekresultaten van Google
Abonnees krijgen in hun mailbox een notificatie zodra er weer een nieuwsbrief is gepubliceerd.
Is de nieuwsbrief sectie volledig ingericht en is de eerste nieuwsbrief verzonden? Vergeet dan niet de abonneerbutton op de website te implementeren. Het cruciale onderdeel waar ik dit artikel mee startte. Succes!
Hulp nodig bij je LinkedIn Marketing? Neem contact op voor de mogelijkheden.
LinkedIn Marketing - Training en Advies
Spreker op Business Events